Till Huvudkontor i Karlstad söker vi nu en serviceminded administrativ assistent!

Till Huvudkontor i Karlstad söker vi nu en serviceminded administrativ assistent!

Wermlands Industrimontage!

Har totalt ca 30 medarbetare med en omsättning på mer än 25 milj./år. Wiab är inne i en större expansion fas år 2017 om ca 30 % och därigenom söker fler medarbetare för att säkerställa kundernas efterfrågan.

Wiab startades 2013 av tre delägare som idag jobbar aktivt med stor framgång i bolaget. Wiab har inriktat sig på att serva kunder med kompetent personal inom bygg och industrisektorn så som i Sverige men även utomlands.

Wiabs kunder kan vara allt från stora börsbolag till mindre lokala företag och vi jobbar brett inom alla typer av verksamheter och industrier. Vi erbjuder dig en kreativ och utmanande tjänst samt en arbetsplats du kan trivas på!

 

Arbetsbeskrivning 

Som administrativ assistent så kommer du att arbeta i en bred och varierande roll. Du arbetar brett med orderhantering, arbetsplanering och du kommer vara depåchefens högra hand i allt det administrativa samt hålla i en del kundkontakter.  Du kommer att ta ansvar för hotell- och resebokningar samt organisera möten, konferenser och eventuellt events. Utöver detta så avlastar du även andra i företaget centralt och lokalt med administrativa arbetsuppgifter. Du kommer vara kontorets allt-i-allo person och det är dig man kommer till om man söker efter ett svar.

 

Din bakgrund

För att trivas i rollen som administratör hos oss på Wiab så tror vi att du är flexibel, serviceinriktad och energisk. Vi tror att du som person har lätt för att skapa kontakt med nya människor och har ”skinn på näsan”. Du är även noggrann och gillar att ha ordning och reda omkring dig. Samtidigt krävs det att du har förmågan att hantera många olika arbetsuppgifter och kunna vara flexibel för att utföra ett bra arbete och ge god service. Vi förutsätter att du har god datorvana och goda kunskap i excel. Du bör ha goda språkkunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Körkort B är ett krav.

Det är meriterande om du är van vid kundkontakt sedan tidigare och om du har kommit i kontakt med affärssystemet Briljant.

Omfattning: Heltid, start omgående CV samt löneanspråk kan skickas till rekryteringsansvarig conny.plato@riseinvest.se. För frågor kring tjänsten kontakta: Conny Plato 0723-212400

 Sista ansökningsdag de 2017-09-15. Besök gärna vår hemsida för mer info www.wiab.se